Google Panda, Penguin si Hummingbird

Google Panda, Penguin si Hummingbird

      Toata lumea vorbeste despre update-urile facute de Google in ultimul timp. Multi dintre clientiii nostri, mai ales cei care au fost afectati de aceste schimbari, au auzit de Panda, Penguin, sau Hummingbird, dar nu pot identifica exact despre ce este vorba, asa ca, pentru acestia si pentru toti cei interesati, doresc sa clarific aceste notiuni.

 

     GOOGLE PANDA
      Este un update introdus de Google in februarie 2011, prin care s-a dorit penalizarea Google_pandawebsite-urilor al caror continut era de calitate inferioara, respectiv promovarea acelor website-uri cu un continut bogat, cu informatii relevante si bine documentate despre subiectele tratate. Au decazut mult, in acest context, in primul rand website-urile care erau concentrate pe obtinerea de venituri din reclame publicitare si care nu puneau deloc accent pe valoarea textului. Implicit, veniturile acestora au scazut foarte mult. Google a oferit, pe blogul sau, o serie de informatii referitoare la modul in care gandise cuantificarea calitatii unui website.
      Update-ul Panda promoveaza website-urile care prezinta articole bogate in informatie, bine structurate si explicite, fara continut duplicat pe alte pagini din cadrul sau sau preluat de pe alte website-uri, cu informatie originala, cu text coerent, fara erori de scriere sau cuvinte fara sens, fara un volum exagerat de materiale publicitare care sa distraga atentia user-ilor. Update-urile Panda s-au succedat la distanta de aproximativ 4-6 saptamani, iar cei afectati au avut ragaz, intre update-uri, sa remedieze neajunsurile care au determinat penalizarea si sa recupereze pozitiile pierdute in SERPs.

 

     GOOGLE PENGUIN
      Dupa introducerea update-ului Google Panda, in 2011, cu modificari ce vizau Google_penguincalitatea continutului, in 2012 a fost implementat update-ului Penguin, centrat pe calitatea backlink-urilor si a procesului de backlinking. Update-urile Penguin au fost mai reduse ca numar fata de cele ale update-ului Panda, iar website-urile care si-au remediat problemele legate de backlink-uri au avut, de aceasta data, posibilitatea de a solicita reconsiderare din partea Google si de a reveni pe o pozitie superioara. Ultimele update-uri ale Penguin au avut un focus mai larg, vizand si penalizarea folosirii altor tehnici black-hat SEO, precum keyword stuffing , doorway pages, link spam.
     In procesul SEO, problemática backlink-urilor s-a modificat, in sensul ca nu mai este apreciata cantitatea, ci calitatea. Adica, mai bine cateva link-uri de calitate, provenite de la website-uri de reputatie buna, decat un numar mare de link-uri, provenite de la website-uri de calitate indoielnica. De asemenea, este penalizata dur cumpararea de link-uri, iar acest fapt este extrem de vizibil in cazul unui site de PageRank mic, care detine multe link-uri de la webiste-uri cu PageRank mare. Daca in desfasurarea procesului de linkbuilding se urmareaste obtinerea de link-uri pe cale naturala, de la website-uri cu activitate conexa domeniul de expertiza vizat, atunci posibilitatile de a ajunge pe pozitii superioare in SERPs sunt foarte mari, din punct de vedera al update-ului Penaguin.

 

     GOOGLE HUMMINGBIRD
     Spre deosebire de Panda sau Penguin, care sunt doar parti din algoritmul de cautare al Google, primul tintind spre continuturi, al doilea spre backlink-urile unui website, HummingbiGoogle_Hummingbirdrd este un nou algoritm de cautare, anuntat de Google pe 27 septembrie 2013, odata cu aniversarea a 15 ani de existenta a motorului de cautare. Debutul cercetarilor in privinta acestei tehnologii se pare ca se situeaza in anul 2003, dupa cum precizeaza inginerul Google Amith Singhal. A existat si o perioada de aporximativ o luna de la implementare pana la anuntul oficial, dupa cum sublinia Matt Cutts, de asemenea inginer la Google.
     Obiectivul principal urmarit prin introducerea acestui nou algoritm a fost umanizarea cautarilor sau, dupa cum s-a declarat, ajungerea la o “cautare conversationala”. Este vorba despre a furniza utilizatorilor rezultate cat mai relevante, cat mai aprópiate de ceea ce doresc sa gaseasca. De asemenea, pornind de la faptul ca mediul online este din ce in ce mai des accesat de pe dispozitive mobile, gen tableta, Smartphone, iphone, etc, introducerea prin scris a cuvintelor si expresiilor de cautare devine din ce in ce ma dificila, data fiind dimensiunea redusa a acestor gadget-uri. Se urmareaste deci, trecerea catre introducerea pe cale verbala a expresiilor de cautare si se tine cont de faptul ca noi, oamenii, ne exprimam gandurile in propozitii si fraze si nu in cuvinte-cheie. Sinonimele devin elementul central in algoritmul Hummingbird, prin folosirea acestora pe scara larga urmarindu-se o mai buna intelegere a contextului exprimat prin intermediul unei fraze mai lungi.
     Activitatea webmaterilor ar trebui sa se concentreze, odata cu introducerea Hummmingbird pe utilizator si dorintele utilizatorului.