Atributele link-urilor - nofollow sau follow?

Atributele link-urilor - nofollow sau follow?

     Link-ul sau hyperlink-ul este constituit dintr-un cuvant, grup de cuvinte sau imagini pe care, daca se da click, se ajunge pe o alta pagina web, la un document, imagine, elemnt video, etc. Se indica existenta unui link prin transformarea cursorului din sageata in mana, daca, binenteles, in codul sursa nu se indica altfel. Cel mai important atribut al lui “a” este “href” care indica tinta, destinatia link-ului.
     Link building este o etapa importanta in cadrul unui proiect SEO. Modul in care webmasterii trateaza link-urile si procesul de link building are impact semnificativ pentru maniera in care website-ul implicat va fi tratat de catre motoarele de cautare. no follow, do follow

     Link-urile FOLLOW sunt link-uri care sunt urmarite ca catre motoarele de cautare. Ca sa se inteleaga mai bine, pentru a obtine o cotatie superioara in Google este nevoie de a acumula puncte pentru un website, iar o parte din aceste puncte sunt obtinute prin existenta unor backlink-uri provenite de la alte website-uri. Google ia in considerare doar acele link-uri care nu au rel=”nofollow”. In functie de calitatea website-urilor de provenienta, link-urile do follow pot aduce avantaj sau dezavantaj website-ului respectiv.

     NOFOLLOW este o valoare care se atribuie, de asemenea, atributului “rel’ al unui element HTML. Este o instructiune pentru motoarele de cautare referitor la faptul ca un hyperlink nu trebuie sa influenteze ranking-ul link-ului target in timpul indexarii. Intalnind atributul rel=”nofollow”, spider-ii motoarelor de cautare stiu ca link-ul respectiv nu trebuie luat in considerare in contextul indexarii. Unul dintre motivele pentru care se foloseste rel=”nofollow” ar fi netransmiterea de “ranking juice” catre un alt website.
     Exista ocazii cand dorim sa ne legam de un anume website, dar nu dorim sa transmitem ranking de la website-ul nostru. Un exemplu concludent in acest sens sunt anunturile publicitare si afilierile. In aceste cazuri este indicat sa se foloseasca rel=”nofollow”. Google poate considera aceste link-uri platite ca spam, ceea ce poate atrage o penalizare consistenta, care poate merge, in caz de recidiva, pana la eliminarea totala din cautari.
     Un alt caz in care este indica a se folosi rel=”nofollow” este atunci cand se doreste sa se atraga atentia user-ilor asupra unei erori legate de o informatie lansata pe internet, nedorind binenteles sa se transmita acestui link si Pange Rank.
     In cazul in care detineti un blog sau un forum, link-urile trebuie monotorizate prin programul de administrare. Ar fi chiar indicat sa se seteze ca default aceasta stare a link-urilor, ceea ce poate fi o modalitate eficienta de a combate spam-urile in cadrul comentariilor.
     Nu toate motoarele de cautare trateaza la fel atributul “nofollow”, dar, avand in vedere ca majoritatea cautarilor se desfasoara prin intermediul Google, logic este sa adaptam folosirea acestui atribut standardelor Google.

     Cum se verifica daca un link este “nofollow”?
     Pentru a verifica daca un link este “follow” sau “nofollow”, cel mai simplu mod este de a accesa sursa paginii cu click dreapta pe mouse. Ctrl+F este optiunea pentru cautare si se introduce in campul de cautare no follow.