Probleme tehnice in SEO

Probleme tehnice in SEO

     Optimizarea pentru motoarele de cautare implica numeroase aspecte legate de website-uri, printre care, un loc important il ocupa aspectele tehnice. In contextual in probleme_tehnice_SEOcare au fost implementate Panda si Penguin, elementele de tehnica au devenit din ce in ce mai importante in procesul de optimizare. Se pare ca Google si-a pus in gand sa forteze webmasterii sa lucreze cat mai curat posibil sis a acorde o mai mare atentie elementelor de functionalitate ale wesite-urilor lor. Si, daca analizam din punctual de vedere al Google, nu rea avem ce critica. In conditiile in care webmasterii nu fac eforturi sa scrie codurile correct si sa mentiona o functionalitate optima a serverelor, de ce ar fi Google obligat sa aduca aceste website-uri in fata vizitatorilor/user-ilor? Si ce modalitate mai buna de a atentiona webmasterii ar fi putut gasi Google, daca nu inlaturarea de pe pozitiile fruntase din cautari?
     In conditiile in care imi survin numeroase website-uri spre analiza, am reusit sa identific cateva dintre aspectele tehnice de care webmasterii ar trebui sa tina seama, pentru a facilita obtinerea succesului proiectelor SEO.

     Redirectionarea trebuie facuta correct, respectand Ghidul de bune practici al Google. Optiune redirect este o modalitate de a directiona atat user-ii, cat si motoarele de cautare catre un URL diferit fata de cel solicitat initial. Cele mai des intalnite tipuri de redirect sunt:
- 301 Redirect este optiunea care indica o redirectionare permanenta care transfera 90-95% link juice sau ranking power catre pagina de redirectionare. De cele mai multe ori, este Solutia optima de folosit atunci cand ne dorim o redirectionare spre un nou URL.
- 302 Redirect este o redirectionare temporara, care nu transmite ranking power si care, din perspectiva SEO, ar trebui evitata pe cat posibil. In HTTP 1.0 are valoare de “Moved temporarily” (mutat temporar), in vreme ce in HTTP 1.1 are valoare “Found” (gasit)
- 307 Redirect este noul “moved temporarily” in HTTP 1.1. Nici aceasta nu este o alleger potrivita din punct de vedere SEO. Ar trebui ca motoarele de cautare sa identifice compatibilitatea paginii HTTP 1.1, pentru a trata 307 Redirect ca mutare temporara. In cazul continuturilor mutate temporar intr-o perioada de mentenanta sau modificari, este recomandabil a se folosi, totusi, tot 302 Redirect.

     Erori client
- 400 Bad request – cererea nu a putu fi inteleas de server din cauza unor erori de sintaxa ale user-ului
- 401 Unauthorised – cererea introdusa solicita autorizare pentru a fi finalizata.
- 403 Forbidden – cererea este inteleasa de server, dar acesta, din varii motive, nu o executa. In cazul in care serverul nu doreste sad ea explicatii pentru neexecutarea comenzii, se foloseste 404 Not Found
- 404 Not Found – serverul nu gaseste nimic care sa se potriveasca solicitarii.
- 408 Request Time Out – User-ul nu produce o solicitare in timpul de asteptare al server-ului. User-ul poate introduce cererea, ulterior, oricand doreste.

     Erori server
- 500 Internal Server Error – server-ul a intalnit o inadvertenta care l-a impiedicat sa duca la indeplinire solcitarea primita.
- 502 Bad Gateway – proxy serverul a primit un raspuns invalid de la server-ul apelat in incercarea de a duce la indeplinire solicitarea primita

     Link-uri defecte este un aspect care poate pune probleme atat user-ilor, cat si spider-ilor motoarelor de cautare. Daca sunteti in aceasta situatie, ganditi-va doar la un singur lucru: cine si-ar dori sa acceseze o pagina care nu exista? Iar din punct de vedere SEO, site-ul cu nenumarate 404, arata ca unul care nu este intretinut correct, deci, neinteresat a fi vizibil.

     Fisierul Robots.txt trebuie sa respecte o ordine specifica. Daca ceva nu se incadreaza, este foarte posibil sa nu fie luat in considerare. Poate Google va incerca sa utilizeze fisierul robots.txt, dar Bing este mult mai strict in acesta privinta.

Continutul duplicat poate atrage neindexarea unui website. In conditiile in care se pune un mare pret pe unicitate si originalitate, o astfel de pedeapsa nici nu este neobisnuita. Cine si-ar dori sa acceseze site dupa site cu acelasi tip de informatie?

     FRAMES. Din punct de vedere SEO, motorele de cautare au o mare problema cu folosirea “frames”. Din acest considerent, in cazul in care este vorba despre o astfel de structura de design, sa se incerce un redesign care sa excluda “frames”-urile. Principala problema consta in faptul ca link-urile externe prezente in website-ul tip frames, vor fi considerate ca pagini ale website-ului si vor fi ele insele parcurse de spider-i si indexate, in timp ce restul textului din frames-uri ar putea fi ignorant. Se poate introduce o secventa Java Script la inceputul fiecarui frames, care ar mai putea ameliora din pagube, dar sfatul ramane acelasi: pe cat posibil, fara Frames!!!.