Tendinte SEO in 2014

Tendinte SEO in 2014

     seocom seo in 2014 Ca si anul 2012, 2013 a fost un an plin de evenimente din punctul de vedere al celor ce activeaza in domeniu. Spun asta, gandindu-ma ca au fost implementate mai bine de 500 de schimbari de algoritm in acest an. Eu m-am obisnuit, de o vreme incoace, sa-mi dedic o parte din timp studiului ultimelor tendinte in SEO, de care este absolut imperativ a se tine seama pentru a dezvolta campanii de succes.
     Este clar ca, odata cu introducerea Hummingbird, SEO s-a schimbat pentru totdeauna. Din acest motiv, anul 2013 va ramane ca an de rascruce in istoria acestui domeniu de activitate. S-a trecut, in modul cel mai clar, de la cantitate la calitate, din toate punctele de vedere, iar sintagma “adapteaza-te sau mori” a devenit mai mult ca oricand realitate. Cei care se incurajeaza spunandu-si ca vechile strategii inca mai merg, se inseala amarnic. A continua sa se tina cont doar de cuvintele-cheie, esentiale in vechea scoala, este o miscare gresita. Imbratisarea noilor tactici referitoare la design, continut, cautari, social marketing samd reprezinta cheia succesului pentru 2014.

     Sa punctam cateva dintre aceste tactici in cele ce urmeaza.

          1. Continutul este deosebit de important. Este vorba despre acel continut valoros, relevant, bogat in informatii si bine structurat, care tinde sa fidelizeze audienta pe o anumita nisa. Predictiile din ultima vreme converg spre idea ca mediul de afaceri va aborda intr-un mod mult mai organizat si profesionist content marketing-ul in acest an. In consecinta, se va face apel mai mult decat in perioada precedenta, la specialistii SEO. Algoritmul Google, prin introducerea Hummingbird la fínele anului 2013, s-a modificat clar in sensul valorizarii continutului de calitate, in sensul promovarii cautarii semantice. Este vorba despre acea cautare contextuala, care nu mai tine cont prea mult cuvintele-cheie, ci mai degraba de sinonime, de intelesul mai larg din spatele fiecarei expresii de cautare. Tutorialele descriptive, ghidurile, articolele lungi, de peste 1000 de cuvinte, blog-urile, iata cateva dintre piesele de continut care vor avea succes in anul 2014, desi nu vor fi de indepartat nici scrierile mai scurte, insa de calitate. Un alt aspect foarte important va fi improspatarea periodica a continutului. Va fi necesara publicarea in maniera regulata de materiale pe website, astfel incat sa existe o activitate constanta care sa faciliteze inclusiv pentru obtinerea de backlink-uri de calitate.

          2. Online audience optimization este un nou concept care prinde din ce in ce mai mult contur, unii specialisti fiind de parere ca va inlocui search engine optimization. Este vorba de o operatiune de optimizare a continutului in concordanta cu intentiile user-ului, un nou mod de a gandi si actiona care presupune, pe langa continut de calitate, si folosirea altor tehnici white-hat seo, dar si social media, branding, implementarea de mecanisme de fidelizare a audientei. Prin toate aceste operatiuni se urmareste targetarea potentialilor clienti prin cautari, social networking, bloguri si articole.

          3. Ascensiunea Knowledge Graph este predictibila de cativa ani incoace, iar in 2014 acest lucru va fi cu atat mai vizibil. Knowledge Graph este o baza de date, adaugata la Google in 2012, mai intai in SUA, apoi pe scara larga, folosita pentru a imbogati valoarea cautarilor cu informatii adunate dintr-o mare varietate de surse. Ceea ce este deosebit de benefic in folosirea Knowlegdge Graph este faptul ca furnizeaza user-ilor, pe langa informatii utile, si o serie de link-uri spre alte website-uri relevante pentru a aprofunda tematica respectiva. Acest lucru ajuta enorm utilizatorii, miscorand substantial timpii de cautare. Knowledge Graph este setat sa caute informatii relevante si utile user-ilor. Deci, a scrie pentru oameni si nu pentru motoarele de cautare, a genera continuturi calitativ superioare si originale, va creste sansele ca Knowledge Graph sa fie favorabil.

          4. Cresterea importantei autoritatii fiecarui autor in parte si a profilului Social Media. Este important ca fiecare autor in parte sa-si construiasca autoritatea in domeniu, in acest fel fiind posibila obtinerea de mentiuni si link-uri de calitate. Acest lucru a devenit si o parte importanta a strategiei SEO in prezent, dar si pe termen lung. O autoritate crescuta, corelata cu continut autentic si credibil, nu poate avea decat efecte pozitive. Folosirea canalelor de social media trebuie sa fie o prioritate pentru SEO in 2014.

          5. Asigurarea vizibilitatii pe dispozitive mobile. Avand in vedere cresterea accesarii mediului online de pe dispozitivele mobile -17% din traficul web la nivel global in 2013- este evident ca, in 2014, o buna vizibilitate pe acest tip de dispozitive va genera efecte benefice pentru situatia ranking-ului oricarui website.

          6. Local SEO va reprezenta un element cheie in succesul fiecarei afaceri online. Survey-urile pe aceasta tema au demonstrat faptul ca, desi oamenii cauta pe web, prefera sa faca achizitiile la nivel local. Anterior, local SEO era destul de simplu, fiind centrat pe mult mai putine lucruri in timpul optimizarii Google Places. In prezent, noul Google Plus Local implica localizare clara, continut creat local, video local, social media si multe altele. S-a schimbat radical modul in care afacerile sunt afisate in SERPs, la nivel local, cu Google Carousel, rezultate vizibile in partea de sus odata cu afisarea rezultatelor pe un fond inchis. Social media va juca un rol foarte important in ranking-ul la nivel local.

     Ceea ce am descris mai sus reprezinta cele mai importante directii de evolutie sesizate de mine, pentru viitorul apropiat. Binenteles, lucrurile vor evolua. Insa eu cred ca daca se va lucra asupra aspectelor mai sus mentionate, exista mari sanse de succes. Va doresc toturor s-aveti un an 2014 cat mai productiv!