White hat SEO

White hat SEO

white_hat_seo     Intr-unul din articolele anterioare spuneam ca SEO este un complex de tehnici ce se aplica cu scopul clar de a obtine o pozitionare cat mai buna a unui website in motoarele de cautare. Aceste tehnici sau practici SEO au fost impartite, in functie de modul in care sunt sau un acceptate de algoritmii motoarelor de cautare, in “white hat SEO practices” (practici SEO considerate etice) si “black hat SEO practices” (practici SEO considerate lipsite de etica). Exista si conceptul de “gray hat SEO practices”, aplicat acelor practici SEO situate la granita dintre “white hat“ si “black hat” SEO.
     Expresia “White hat” SEO include acele practici SEO acceptate de motoarele de cautare. Mai mult decat atat, sunt elemente considerate benefice atat pentru vizitatori cat si pentru motoarele de cautare. Folosirea acestor practici are menirea de a ajuta la o pozitionare cat mai buna a unui website in SERP (search engine return pages), adica in rezultatele cautarii. Practicile “white hat”, au dezavantajul ca dau rezultate in termen ceva mai lung si este vorba despre un proces continuu (odata atinsa tinta dorita trebuie mentinuta), insa trebuie spus ca rezultatele, odata obtinute, sunt durabile, daca se continua pe aceeasi linie.
     In general, practicile care se inscriu in termenii si conditiile acceptate de motoarele de cautare se refera la afisarea unui continut de calitate, metatag-uri care sa cuprinda cuvinte-cheie reprezentative, descriere semnificativa in titles, website astfel organizat astfel incat continutul sau sa fie usor de parcurs.

     Sa detaliem putin.
     In primul rand, sa ne oprim asupra aspectelor legate de design si continut:
           - design clar, usor accesibil vizitatorului
           - link-uri functionale si bine ierarhizate
           - Sitemap pentru vizitatori, mai ales daca site-ul este mai complex si cuprinde mai multe pagini
           - continutul atractiv, bogat in informatii, expus cat mai clar si concis
           - cuvinte-cheie relevante, cu numar mare de cautari
           - text folosit pentru a evidentia nume, continuturi sau link-uri
           - pentru imagini, folosirea tag-ului “ALT” care sa contina cateva cuvinte cu descriere relevanta este importanta, avand in vedere ca “crawler”-ii un recunosc textul continut in imagini
           - descrierile continute in tag-ul “ALT”, precum si in sa fie sufficient de relevante.

     Aspectele tehnice ocupa, de asemenea, un loc deosebit de important:
           - Fara elemente JavaScript, Flash, cookies, frames, etc in exces, pentru ca motoarele de cautare ar putea avea probleme in parcurgerea lor
           - Folosirea unor soft-uri de management al continutului trebuie sa genereze continuturi care sa permita spider-ilor motoarelor de cautare sa le viziteze
           - Fisierul robots.txt trebuie sa se gaseasca pe server, pentru a spune crawler-ilor ce fisiere pot fi vizitate. Acest lucru este important pentru ca atrage atentia asupra paginilor cu adevarat relevante pentru website, lasand la o parte pe cele neimportante
           - Site-ul trebuie sa fie corect vizibil in toate browser-ele
           - Testarea performantelor website-ului la incarcare trebuie sa ofere informatii multumitoare, in sensul ca site-ul trebuie sa se incarce rapid, sa nu faca vizitatorii sa astepte prea mult. Pot fi folosite utilitare de genul Page Speed, YSlow, WebPagetest, Site Performance tool din Webmaster Tools
           - Link-urile sa fie viabile, iar codul HTML sa fie fara erori
           - Paginile dinamice (al caror URL contine caracterul “?”) sunt mai greu de parcurs de motoarele de cautare decat paginile statice, astfel ca numarul acestora trebuie sa fie cat mai redus.

     Luarea in considerare a acestor aspecte, poate aduce afacerii dvs on-line beneficii importante. Ganditi-va ca Google este cel mai mare motor de cautare la momentul actual, iar o afisare pe primele pozitii poate aduce un numar imens de vizitatori din intreaga lume, dintre care, o parte, vor deveni clientii afacerii dvs. Avand in vedere cheltuielile financiare si munca depusa la realizarea unui website de calitate, este evident ca banarea de catre motorul de cautare si excluderea din cautari echivaleaza cu un adevarat dezastru, care trebuie evitat cu orice pret.